Royal Unibrew anerkjent som “ESG Industry Top Rated”

Royal Unibrew, et ledende multidrikkevareselskap, er begeistret over å annonsere sin nylige anerkjennelse som “ESG Industry Top Rated”-selskap i 2023. Anerkjennelsen, som er mottatt fra Morningstar Sustainalytics, en global leder innen ESG-forskning, -vurderinger og -data, fremhever Royal Unibrews dedikasjon til miljø-, sosiale- og forretningsetiske forhold som er avgjørende for bæredyktigheten til bedrifter og lokalsamfunn over hele verden.

 

I april 2023 mottok Royal Unibrew en ESG-risikovurdering på 15,5 fra Sustainalytics, som regnes som lavrisiko og plasserer selskapet som “ESG Industry Top Rated” i 2023. Rangeringen er et vitnesbyrd på Royal Unibrew sin innsats for å fremme ansvarlig forretningspraksis som skaper langsiktig verdi for alle interessenter. Selskapet er stolt av denne prestasjonen, som understreker at ESG er grunnleggende for formålet og ambisjonen om å være det foretrukne valget for fremtiden, og forplikter seg til å kontinuerlig forbedre sin innsats på området.

– Vi er stolte over å bli anerkjent som en bransjeleder innen ESG, sier Lars Jensen, CEO i Royal Unibrew. – Denne prestasjonen ville ikke vært mulig uten det harde arbeidet og engasjementet fra våre ansatte for å fremme ansvarlig virksomhetspraksis.

Royal Unibrew sine virksomheter i Norge, Hansa Borg og Solera Beverage Group, var inkludert i risikovurderingen til Systainalytics for første gang i 2023:

– Vi har hatt økt fokus på bærekraft i bedriften de siste årene, noe som har forsterket seg ytterligere under Royal Unibrew sitt eierskap, sier leder for bærekraft og kommunikasjon, Stina Kildedal-Johannessen. – Det er svært gledelig at vi i Norge er med på å bidra til gode ESG-risikovurderinger for gruppen og at alt arbeidet som er lagt ned gir resultater.

Royal Unibrew erkjenner at det fortsatt er mye arbeid som gjenstår på ESG-agendaen. Multidrikkevareselskapet leter stadig etter måter å redusere sitt karbonfotavtrykk på for å fremme mangfold og inkludering, gi gode smaksopplevelser uten eller med lavt innhold sukker og kalorier, og for å engasjere interessenter for å sikre at deres behov blir ivaretatt.

Royal Unibrew er forpliktet til å promotere en ansvarlig forretningspraksis og for å skape en bedre verden for fremtidige generasjoner. Mens verden star ovenfor et økende antall miljømessige, sosiale og styringsmessige utfordringer, er Royal Unibrew fast bestemt på å bruke ekspertise og ressurser for å ha en positiv innvirkning og skape en bedre verden for alle.

– Vi er forpliktet til å bygge en bærekraftig fremtid, og vi vil fortsette å jobbe hardt for å fremme vår ESG-innsats og ha en positiv innvirkning i verden, sier Lars Jensen.


Om Royal Unibrew
Royal Unibrew er et ledende, regionalt multidrikkevareselskap med sterke, lokale merkevareporteføljer i sine hovedmarkeder i Norden, de baltiske landene, Italia, Frankrike og Canada. I tillegg selges produktene i mer enn 70 land i resten av verden. Royal Unibrew ønsker å være DET FORETRUKNE VALGET som en lokal drikkevarepartner som utfordrer status quo ved å gjøre det bedre hver dag på en morsom, smidig og bærekraftig måte.
For mer informasjon om Royal Unibrew og selskapets ESG-forpliktelse, besøk: Sustainability

 

Kontakt
Royal Unibrew Group
Michelle Hindkjaer
PR & Communications Manager
Email: michelle.hindkjaer@royalunibrew.com
Tel: +45 25 64 34 31

Hansa Borg og Solera Beverage Group
Stina Kildedal-Johannessen
Leder Kommunikasjon og Bærekraft
E-post: stina.kildedal-johannessen@hansaborg.no
Tel: +47 934 12 301