Energidrikk

CULT startet sin historie i 1998 med energidrikken CULT Energy. I løpet av kort tid oppnådde merkevaren en markedsandel i Danmark på 83 % i kategorien "kullsyreholdig energidrikke". CULT har vært gjennom flere justeringer i årenes løp og har i dag en portefølje av flere sterke varianter.
Kjennskapen til CULT Energy er økende, og vi har store ambisjoner for merkevaren.
Boksdesignet til CULT er laget i samarbeid med kunstneren Nikolai Gyllenhammar, som går under kunstnernavnet NIX. Vi har nylig valgt å gå over til rød logo på alle våre CULT-varianter for å sikre økt kjennskap og enklere navigering i hyllene.
Energidrikkerne elsker nye innovasjoner og ønsker nye varianter velkommen, spesielt innenfor det mestvoksende segmentet «smak sukkerfri».
Vi lanserte Cult Juicy Pear i februar 2025, en ny sukkerfri variant med smak av fruktig pære. Vi har justert uttrykket på våre to siste nyheter, Cult Juicy Pear og Cult Peachy, for å gjøre det enklere for forbruker å forstå hva de smaker, med tydelige illustrasjoner av frukt på designet. I tillegg har vi jobbet mye med å utvikle rene smaker, for å treffe en bredere målgruppe.
Vi ønsker å utfordre energidrikkmarkedet med smaker og design som er unike, dynamiske og i stadig endring og har jobbet med designet for å skille oss ut i hyllene.
Cult Juicy Pear har fått svært gode tilbakemeldinger i forbrukertester, både på grunn av god smak og et lekent og tydelig designuttrykk.