Christianssands Bryggeri - 150 år i 2009

Bokskolonne til Christianssands Bryggeri

Hansa Borg Bryggerier investerer nå i bokskolonne til Christianssands Bryggeri, noe som blant annet bidrar til å gjøre mer av CB-ølet kortreist. De første boksene med CB-øl skal etter planen tappes på bryggeriet i løpet av desember.

Utstyret til CBs bokskolonne vil være på plass på bryggeriet og klar til montering i løpet av september.

Ved Christianssands Bryggeri var det selvsagt stor glede da de mottok beskjeden om at bryggeriet skulle få bokskolonne, og fabrikksjef Øystein Føreland selv var lettet over at produksjonen på CB fremover nå er i boks. – Det er ingen selvfølge at vi skulle få dette til ettersom det er overkapasitet ved norske bryggerier i dag, og vi har mange eksempler på at arbeidsplasser går tapt i vår bransje, sier Føreland.

I første omgang er det CB-øl som skal tappes på boks i Kristiansand og det er foreløpig ingen konkrete planer om å tappe andre varianter på boks ved Christianssands Bryggeri. 80 prosent av ølet som selges gjennom dagligvareforretningene i Norge i dag er på boks.

Fram til nå har CB-boksølet blitt brygget i Kristiansand og deretter fraktet til Sarpsborg der det har blitt tappet. Nå blir CB-ølet enda mer kortreist.

Administrerende direktør Lars A. Midtgaard karakteriserer investeringen på ca 10 millioner til bokskolonne i Kristiansand som et betydelig løft for Hansa Borg Bryggerier. - Det har aldri vært snakk om vi skulle investere i denne boksproduksjonen, men når, sier Midtgaard.


 

  • Publisert: 23.03.11
  • Sist oppdatert: 23.03.11
  • Skriv ut

Aktuelt

Vikariat som selger dagligvare Olso Øst

Å være selger i Hansa Borg Bryggerier er spennende, krevende og lærerikt. Vi jobber med både nasjonale og internasjonale merkevarer.

Produksjonsmedarbeider CB

Til vår avdeling i Kristiansand, søker vi produksjonsmedarbeider. Stillingen vil være en del av øl-avdelingen hvor det foregår brygging, overvåking av gjæringsprosessen, filtrering og pasteurisering.

Årsrapport 2013

Vi har lagt bak oss nok et godt år. En solid økonomisk utvikling i kombinasjon med forbedrede markedsposisjoner i både dagligvare- og utelivskanalen danner et robust fundament for fremtiden. Lars A. Midtgaard, adm. dir.